❤FolloW me❤

Sunday, June 5, 2011

~cucu tak sedar diri~

 

geram betol aku baca berita ari ni.... nak2 yg cucu blasah atuk ngan nenek dia... tak sedar diri btol si cucu 2... atuk ngan nenek dia jga dia pnoh ksih syg dr kecik smp lerr ke besor tp blsan yg mereka dpt adalah sepak terajang, kata2 nista.... si cucu 2 memang tak sedar diri!! tak ingat balasan tuhan ke hah??? aku memang pantang bebenor lau orang macam 2... memang da xder ayat2 manis la lau jumpa ngan orang macam ko ni....x hormat orang tua langsung.... ingt la... lau di dunia ni Allah tak balas ape yg ko da buat pada org yang jg ko dr kecik smp ke beso, yang tatang ko bagai minyak yg penuh, yg beri kasih syg kat ko malah darah daging ko sendiri..., ko tunggu la kat akhirat nanti....
hidup kat dunia ni sementara je la.... sekarang jugak kalau ALLAH nak balas, cepat jer ko dapat... jgn lupa hidup ni bagai roda.. yang sentiasa berputar... ko buat atuk n nenek ko macam tu, ko tunggu la ape yang anak cucu ko buat kat ko satu ari nanti.... lau ALLAH kata 'kun fayakun' maka jadilah ape yg ALLAH inginkan... selagi nyawa ko masih dikandung badan, mulut masih ringan, lidah masih lembut, mata masih terbuka, minta maaf la kat atuk n nenek ko... jangan sampai penyesalan memburu ko smpai ke liang lahad, smpai ke akhirat.. minta keampunan selagi mereka ada... atuk ko tu lumpuh... ko x ksian ke kat dia... yg ko pkul dia smp cdera lengan dia 2 knapa?nenek ko yg ko panggil '****' tu, yg sdia mkn mnum ko, ad byk pyakit... ko x ksian ke? lau dia ko panggil mcm 2, maknanya ko tu pon cucu '****'.... BERTAUBAT LA..... jgn smp org tgk bangsa melayu ni hilang martabat diri kerana memiliki hati binatang..... kasihi atuk dan nenek ko.... ko btuah sbb msih ad mereka... aku harap ko berubah..... jgn letak otak kat kpala lutut....
❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

No comments:

Post a Comment

♥Budak Chubby mintak Comment♥