❤FolloW me❤

Saturday, July 9, 2011

~selamat pulang~


alhamdulillah.... akhirnya selamat smpai ke kolej setelah seharian kami ( warga DISA ) semester 3 menjalankan fieldwork di Bukit keluang dan Lata Belatan di Besut.... memang best coz dapat terokai gunung tebu walaupon xsmp ke puncak... hakikatnya kami smpai kat suku bukit jer... pastu terus terjun lam air... best giler.... ( aku x join mndi )... air dia sejuk2....  sepanjang perjalanan aku taw tido jer..... kalau x tido, alamaknya, termuntah la aku kat dalam bas tu....
di destinanasi pertama iaitu di Bukit Keluang, kami melakukan quadrat ( to know how many species of plant in the quadrat )... di bukit keluang, group aku juz dapat identify 5 type of plants iaitu semalu n the others aku nmakan A, B, C, and D coz aku x taw ape nma 4 jenis pokok tu... hahaha.... persekitaran di Bukit Keluang pon menarik... dekat ngan pantai.... ad gua... ari nie mmg ramai orang yang berkunjung ke situ....  lepas group aku meneroka pantai itu, kami berkumpul di hadapan bas.... yang bestnya, masa tu ad student form 4 dr tanah merah kelantan melakukan aktiviti tuk mp sivik mereka... aku ikut diorang buat streching... sporting cikgu2 diorang....
destinasi kedua, kami bertolak ke Lata Belatan selepas menunaikan solat zohor dan asar ( jamak takdim and qasar ).... aktiviti yang sama kami lakukan disana iaitu quadrat.. disitu kami menjumpai 10 jenis anak pokok yang tak tahu ape namanye... sample 4 the plants tentulah kitorang amik... lau x cam ner nak identify jenis pokok 2 kat kampus...... afterthat, kami enjoy... huhuhu....
ada masa dan ruang dan ruang, aku ingin ke sana lagi bersama insan tersayang ( mak, ayah n my family) dan insan tersayang ( jika ada jodoh ngan dia la....hopefully...) love u... hak3... gatai... gambar2 kat sana upload kmudian..
gambaran skit suasana kat sna...
LATA BELATAN


PERMULAAN PERJALANAN KE HUTAN LIPUR


PAPAN TANDA KE GUNUNG TEBU... TINGGI GUNUNG TEBU 7088m


GUA DI BUKIT KLUANG... BERHAMPIRAN PANTAI


JALAN KE GUA

.....GANU KITER.......


penat la......... c u later....
bye3....
❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

No comments:

Post a Comment

♥Budak Chubby mintak Comment♥