❤FolloW me❤

Saturday, January 21, 2012

3 jAm 45 MiNiT JaDi oRaNg MeLakA

pagi tadi bangun awal coz bersiap nak g kenduri kawen kat Kuala Berang ngan my cousin.... bukan setakat p kenduri, tapi kena jadi salah sorang drpd ahli rombongan pihak lelaki dari Melaka 2.... first time ikut rombongan cam 2 bile da beso nih... dulu, masa kecik2 jer time abang2 aku yang dua orang 2 menikah... tu pon da x ingt mana... budak2 lagi time 2....huhuhu...
bila sampai kat homestay yg diorang (pihak pengantin lelaki) sewa, pengantin lelaki sedang bersiap2 dengan pakaian pengantinnya... berbaju melayu putih, bersampin n bertanjak pink... cute n padan la ngan pengantin lelaki yang berkulit cerah....
setelah siap semuanya, oll of us get ready gerak ke umah pengantin perempuan.... dalam 8 buah kereta gak....
sampai kat perkarangan umah pengantin pompuan, terpaksa berpanas sat.... bese lar kan... adat bertandang... hahaha.... abis cair mekap pengantin lelaki.... huhuhu....
wah, hebat tol majlis kat sini... siap berDJ segala....xder salam 'kaut'... happenning gilerr.... diorang sambut ketibaan kami dari Melaka ni (cheewahh.. perasaan) ngan lagu selamat pengantin baru and siap berpantun agy... cam sambut VIP jer...
yang terkezut sikit, time nak masuk umah tu kena bayar tol... aku ngan sepupu aku da berbisik da....
"kat trengganu nih ada ke kena bayar tol?" sepupu aku geleng kepala....
pelik... tapi x per.. kitorang berfikir positif... hehehehe....
nasib baik ler ad dua simpang jer tuk sampai kat pengantin perempuan.... terbang seratus hingget... lau banyak simpang, maunyer botak kepala pengantin... =_="
ayah si pengantin pompuan lak memang peramah giler... yang lawaknyer smua org cam pcaya jer kami nih + ngan member2 cousin aku btol2 dari melaka... x pe lar... 3 jam 45 minit je kot jadi orang melaka....
dapat makan kat meja VIP segala.... wah... like3...
siyes... tengok org kawen, aku rasa cam nk join skali....
boley x mak? ayah?
ha3... mawnyer aku kena kejar ngan parang ngan ayah aku.....
ape pon, selamat pengantin baru buat abang zizi n kak ija....
moga berkekalan hingga ke anak cucu...
bila kawen esok2, nak kenakan tol jgk la tuk pengantin llki... boley?
:D


❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

No comments:

Post a Comment

♥Budak Chubby mintak Comment♥