❤FolloW me❤

Friday, September 7, 2012

Dugaan di Tahun Akhir



Dugaan di Tahun Akhir




Assalamualaikum...
Actually, ta taw nak tulis ape.. law aku mengarut kat sini pon, bukan korang kesah pon kan?? Ala.... memang la tak kesah sbb aku sorang je kot yg baca entry nie..
Sendiri tulis sendiri baca maa.... 

Hurm... nak listkan masalah yang membelenggu diri laa nie buleh tak???

1)      Masalah rumahtangga
(walaupun rumah tak der tangga, sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula gigi sama gigi)

2)      Masalah anak lari dari rumah
( Ye la.. masing2 da besaq, da ada akai sendiri nak pikiaq, tak dak nak kisah da aih pasai org lain)

3)      Masalah penipuan berleluasa
(laa nie muka da buat plastic surgery semata2 nak tampalkan kepura-puraan bila bhadapan ngan certain person yg buleh buat aty den raso nak tibai dorang.. tapi tu la... kena sabaq...)

4)      Masalah kronik bila penyakit M melanda diri
(Ye la.. da ada penyakit M (malas) memang da susah nak obat... kecuali tingkatkan keazaman dan ketekunan serta keinsafan)

5)      Masalah kecelaruan identiti
(Time nak marah dia marah, time dia nak gelak dia gelak, time dia nak merajuk, dia merajuk. Ikut bulan mengambang ka apa? Tapi aku tengok tak dak la bulan tu tiap2 malam mengambang... law period, tak kan la dekat 4 5 bulan nak macam tu... hai anak2... da besaq da mula ada akai nak buat alasan sendiri)

6)      Masalah yang tak serupa masalah
(nie lagi mengharubirukan suasana.. adeh.... x taw la... )

7)      Masalah Ass menimbun bak Bukit Chendering
(Metafora yang menggambarkan bahawa kritisnya masalah yang dihadapi student sains pada tahun akhir ini.. dengan project itu, present itu, report ini... kepala da berpusing da.. )


Masalah sekarang adalah masalah yang sengaja ditimbul dan dimomok-momokkan agar ia menjadi besar dan tatapan kepada orang sehingga orang yang tertentu terasa diri terapung2 dihempas ombak.
Law ikutkan banyak agy aku nak list senarai masalah aku nie.. tapi... aku kena respect the others la pulak.. tak ley nak ikut kepala sendiri jer... karang ada yang mengamuk bawa sudu mai serang aku...

sempena bulan syawal nie.. (Mood rayer masih ada).. law ada salah silap dari pihak aku, ataw ada kata2 yang ko tak suka,.. ad perangai ko x berkenan,... maafkan aku sebab aku nie manusia biasa macam ko jugak.. kadang2 sedar apa salah yang aku buat, kadang2 tak sedar salah ape yang aku buat.. yang tak sedar tu la ko kena sedarkan. Tak der la aku nak tergapai2 nak tunggu orang selamatkan aku sedangkan aku sendiri skang nie da tak der alat (pelampung) da nak gapai tuk selamatkan diri sendiri.. da la menyelam pon fail... (memang lemas la aku gamaknya).. nie kan pula nak start motosikal. (ape kaitan tak pandai berenang ngan start motosikal?) gasak la....






❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

No comments:

Post a Comment

♥Budak Chubby mintak Comment♥