❤FolloW me❤

Friday, October 12, 2012

isteri dimata suami

haip... assalamualaikum.... malam nie tetiba jer tergatai tangan nak menaip... maklum la baru habis paper....
da tengok tajuk kat atas? da? good2... aku x kawen agy.. juz nak luahkan pandangan dan pendapat.. err... bukan ke pandangan dan pendapat tu maknanya sama jer...
walaupon aku x kawen lagi.. (muda agy kot)... tapi kalau dia ajak kawen, aku on jer...( gatai gak aku nie)
 ..................................................................................................................................................................

lelaki..... sebelum pangkatnya di upkan menjadi suami, dalam kata lain lelaki yang halal di sisi seorang perempuan selepas terucap ijab dan kabul, berwali dan bersaksi.... banyak yang aku lihat, yang lelaki nie, sebelom dapat perempuan (makwe/gewe/girlfriend/pacar), sebelom nak menikahi perempuan tu, mulut bukan main pandai bermain kata-kata.... si perempuan sakit kaki coz langgar batu, si lelaki pi marah kat batu.... si perempuan sakit perut sebab tersalah makan, si lelaki pi marah kat makanan... bak kata orang, masa berkasih bukan main lagi.... pijak semut x mati, berjalan serupa x jejak tanah.. terasa bagai di awan... huhuhu....

lepas jer kawen, sebulan... ok lagi... da jejak beberapa tahun usia perkahwinan, si lelaki mula berubah... kalau dulu marahkan batu kalau si isteri langgar batu, kali nie, marahkan isteri.. cakap buta ke ape sampai x nampak batu kat depan..... kalau dulu sanggup berhujan semata-mata nak dapatkan sesuatu untuk si isteri, la ni da x dak da.... "x nampak ka ujan kat luaq tu?" "hang x ley sabaq ka?" ayat2 yang biasa didengar... lelaki2,

apakah erti seorang isteri dimatamu? saat ingin mendapatkannya untuk dijadikan isteri yakni kekasih yang halal disisimu, lautan kasih sanggup kau hampar, gunung harapan sanggup kau lebarkan semata2 kerana dia yang kau cinta...

tapi mengapa setelah ijab dan kabul itu terucap, kau mula mencerca, menghina, memandang rendah pada isterimu?
adakah kerana dia, seorang isteri yang lebih rendah pangkatnya berbanding dirimu? siapakah dia dimatamu kini? siapakan isterimu dimatamu, wahai si suami? adakah dia, yang kau datangi hanya untuk menunaikan kehendak batinmu semata2?


❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

No comments:

Post a Comment

♥Budak Chubby mintak Comment♥