❤FolloW me❤

Tuesday, October 2, 2012

kemaafan. atau kemaafan??




Assalamualaikum... :)

Topik pada hari ini adalah kemaafan.

kemaafan. (noktah) atau kemaafan??

ayat yang sama, imbuhan yang sama, nada dan intonansi yang berlainan.

motif??

seeks the information 'bout that on your own.. (betui ka english lang. aku nih?)

kemaafan yang dimatikan dengan noktah bermakna tiada lagi keraguan untuk memaafkan seseorang

manakala kemaafan yang disertakan dengan tanda soal menunjukkan bahawa benarkah keamafan yang diberi

itu betul2 datang dari hati yang ikhlas atau sebaliknya.

ukurannya terletak pada tangan sendiri.

Ikhlas atau tidak, biar ALLAH s.w.t yang tentukan nilai kemaafan yang saya berikan pada awak.

Orang cakap, dengan memberi kemaafan kepada seseorang, hidup kita akan jadi senang.

 kredit to google.com


Disebabkan itu, maaf yang awak hulurkan setelah pelbagai cemuhan dilemparkan, saya sambutnya. 

Nak memaafkan seseorang memang senang. Ya, senang! 

“Saya maafkan awak. :)

Hanya patah perkataan dimulut. Tapi hati? T_T menangis hiba.

Tapi luka yang terpalit pada hati masih ada parutnya dan parut ini yang akan menjadi tanda kenangan pahit 

yang pernah awak/anda torehkan pada hati saya, yang hanya insan biasa yang punya hati dan perasaan.

Jadi, awak. Sebelum melakukan sesuatu yang boleh membuatkan hati ini sakit, baik fikir lebih dari 1000 kali 

untuk sakitkan hati ini. Tak semua kesalahan saya mampu maafkan. Awak jangan ingat setiap kesalahan yang

 awak buat, dan awak ulangi, akan sentiasa mendapat maaf dari saya.  Walaupun mulut yang menyebutnya, 

maaf. Itu sudah dikira menipu diri anda hatta diri saya sendiri.



 
Pesanan buat sahabat dan ex-frenz.

kredit to google.com

untuk kesilapan yang sama yang di ulang, kemaafan yang dipohon, tidak akan ada keikhlasan seperti yang pertama.


peringatan buat diri sendiri juga...

❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

No comments:

Post a Comment

♥Budak Chubby mintak Comment♥