❤FolloW me❤

Saturday, October 20, 2012

part 1 : Tema majlis Pertunangan

 
assalamualaikum...
back again.... malam nie dapat buat n3 sebab ari nie datang hostel.
SEBAB??
kuar makan buat kali terakhir for this semester with my beloved roomates, anim n yayan....
 
 nampak tajuk kat atas???
 
So, korang... korang nak wat tema ape???
 
lau nak wat tema dalam taman, mesti warna hijau putih2 g2... a
da warna pink n merah sikit2...
betoi tak??
huhuhu...

n3 kali nie nak bercerita pasal tema untuk majlis pertunangan...
tak salah kan kalau rancang dulu? 
muahahaha...
jangan salah faham...
chek belum nak bertunang lagi....
 
dulu2, akak tanya,
 "tema tuk majlis tunang nanti nak warna apa?"
 
aku cakap 
"nak warna hitam putih..."
 
dia buat muka dengan dahi berkerut.... 
 
"betol ke tak ko nie?"  dia tanya aku...
 
"betul la.... kenapa?" aku soal dia balik...
 
"macam tak der warna lain ko nak pilih.. 
macam taik cicak jer warna hitam putih..."
 
"dah tu??"
 
"Warna lain??"
 
then aku jawab
"maroon + hitam "

 pastu dia wat muka x moo layan sambil membebel2...

kenapa mesti hitam? macam orang berkabung jer.. tenggelam la warna maroon kalau combine ngan warna hitam n bla bla bla....

so chek atien.. why ko pilih warna hitam????
mungkin hitam itu menarik???
oh.. tidak....
dah tu????
sebab warna maroon hitam tak pernah agy orang kampung aku pilih tuk majlis pertunangan ataw perkahwinan....
 hahaha...
sadis betol alasan ko chek....
tak der alasan lain ker??
jawapannya tak der!!!! huhuhu....
honestly, da puas aku pK nak warna ape.. 
berangan2 macam orang nak bertunang dalam masa sebulan lagi....
buruk kan perangai aku...
aku tanya akak aku... law aku bertunang, ko rasa warna ape yang sesuai...
dia cakap, masa bertunang ko pilih la warna maroon (sebab aku minat gilerr ngan maroon) combine ngan warna cream ke ape ntah dia cakap.... 
then masa nikah, ko wat la warna lain lak.....
owww....
okeh...
  
kalau ikut alang n my lovely sister-in-law, dorang awal2 agy da pesan kat aku, 
"atien, law nak tunang ke kawen ke, make sure pesan kat hubby-to-be ko tu, buat kat hotel, 
sebab aku da malas nak gosok periuk besaq ngan pinggan mangkuk tu..... " haru betol la dorang nie....
aku ni jenis melayan law cakap benda2 mengarut cam nie...
layan dorang sampai dorang siapkan kerja2 kat umah malam tu...
sebab2 terkeluar ayat kat atas tu, masa tu dorang tengah basuk pinggan mangkuk n periuk lepas majlis pertunangan akak sulung aku.... 
ni gambaq dia..
 
 my beloved sister.. "umi"
 
ni betol2...
tuk majlis pertunangan, nak wat simple2 jer.....
 tak moo grand2...
juz panggil sedara mara n jiran2 terdekat jer...
tema warna maroon + putih....
hantaran pertunangan???
biar rahsia...... :)
tarikh?? 
i'll make sure tarikh tu merupakan tarikh yang paling bermakna buat kami....
insyaALLAH.. jika diizinkan Allah... semuanya akan berjalan dengan lancar..
 
"TAK SALAHKAN MENYEMAI IMPIAN?" :)
 moga dipertemukan jodoh yang tergolong dalam golongan orang yang beriman.... amin.




❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

No comments:

Post a Comment

♥Budak Chubby mintak Comment♥