❤FolloW me❤

Friday, November 30, 2012

Kenangan Bersemi antara kita






nampak Quote kat ataih? hohoho.... 
sebenaqnya aku rindu ngan kawan aku yang kat sabah tu. memalam cam nie tetiba lak teringat kenangan2 ngan dia. 
banyak kenangan yg kitorang kongsi bsama. 
(ntah2 aku sorang jer yg ingt...hahaha)
aku pernah wat n3 sal dia dulu tp delete ats sebab2 tertentu...
childish masa tu... hehehe
kawan aku tu LELAKI ok... 
:)
  • 1st time kitorang kenal, masa tu umur aku dalam 10 tahun cam tu la.. dia lak tua setahun dr aku. masa mula2 aku x berapa nak rapat ngan dia sebab masa tu dia tengah berpacaran ngan anak sepupu aku yang sama umur ngan aku. aku lak x moo la kacau pakwe orang nih... baik g2.... antara sebab2 yang buat kitorang jadi rapat and kamceng, begini ceritanya..... satu malam tu dia mai umah aku. kononnya nak blaja mengaji ngan ayah aku. okay, time tu and sampai laa nie ayah aku masih ajar mengaji al-quran. masa tu ayah aku ajar mengaji waktu malam lepas isyak. kalau ayah balik lewat dari surau, jadi aku la yang kena ajar sebab aku pandai baca al-quran n da khatam al-quran tu... hehehehe... aku nie tahap panas baran masa tu memang melebihi 100 degree celcius. selalu hangin satu badan kalaw budak2 yg jadi anak murid ayah aku 2 bising. ala.. anak murid ayah aku 2 pon sama umur ngan aku... kawan2 aku jugak. time aku nak ajar mengaji, masing2 wat muka baik, duk depan al-quran mengaji dengan harapan agar aku nie ajar dorang 1st. langsung aku x amek taw... malam tu aku hangin satu badan sebab ada org usik aku. aku x ingat da pasai ape. then, sebab rasa marah sgt2 tu, aku amik selipar jepun n p pelangkung kat budak tu. tapi da nasib lengan aku nie x cukup straight, jadi lontaran aku tu hampir nak kena pada Nazirul, boipren anak sepupu aku 2 (da jadi ex-boy masa 2). aku ape lagi gelabah kemain. mintak maaf ngan dia la, ape lagi.. then dia ckp dia nk blaja ngaji ngan ayah aku. aku open jer.. start dr tu, kitorang bkawan. ayah aku lak x kesah law rapat ngan dia sebab dia nie hormat org tua and terlalu baik...

family besaq aku termasuk mak, ayah, akak, abg, mak n pak sedara aku) akui yg dia nie terlalu baik...
(jangan la ko taw long aku puji ko... kembang semangkuk kau nanti..)


  • yang paling aku x nak lupa, n selalu aku ingat, kitorang p date tengah ujan... (date ke? hahaha) ada cam memori daun pisang x??

hahaha.. x la.... malam tu dia datang umah aku. belanja aku makan burger. dia tapaukan n bawak sekali jumpa aku kat umah n mkn sma2. nak dijadikan cerita, malam tu hujan plak. dia x bawak payung. aku kasi dia pinjam payung aku. then dia ajak aku hantarkan dia balik umah dia. jarak umah aku ngan umah dia dalam 800meter jer.... so, berjalanlah kami berdua, berkongsi payung ditemani oleh anak sedara aku si zarif.

credit : mr google

dalam 3 pusingan kitorang buat. aku antar dia balik, dia lak antar aku balik, kona mai, kona pi, pengakhirannya adalah dia antar aku kat umah. payung 2 dia wat balik umah dia. sempat gak la kami berhenti kat atas jambatan sambil ckap2 kosong. korang pernah buat cam nie x?? hahahaha... kerja gila yang tercatat lam sejarah kitorang. masuk umah pi dapuq, ayah aku tanya kenapa aku baju n seluar aku basah..mana tak basah law berkongsi payung... hohoho
aku cakap la, tengokkan si Nazirul nie balik... gilerr nak cakap hal sebenar... marah ayah aku nanti.. (sememangnya ayah aku da taw sebab anak sedara aku pecah lobang.... T_T) naseb baik ayah aku x marah... aku x taw dia pakai obat ape sampai ayah aku x marah aku jumpa dia... he's special..


  • time aku demam lak.... dia call aku waktu malam, tanya aku nak makan ape pagi esok...ohho, aku time demam memang sakan la nak bermanja.... cakap kat dia nak makan roti canai....
 

aku ingat dia gurau jer.... pagi esoknya, akak aku panggil aku... waktu 2 aku masih lagi membuta.. buruk tol perangai anak dara...
"atin!! nie pak we mung mari ning!!"
*sume duk ingat aku ngan dia bergewe...puas duk tepis, duk tolak, duk dalih tapi dorang x caye*
terus terbangun aku pagi 2.. sape lagi yg dorang gelarkan pak we law x kawan aku yang tolol tuh.. huhuhu...
dia mai umah aku.. bawak roti canai... perghh terharu siott... 
"makan banyak2... biar cepat sihat..."
rasa nak golek2 guling2 depan dia jer masa tu... sayang ko... :p


  • dia pernah call aku pagi buta... x la pagi sangat dan x bleh diklasifikasikan kepada buta pon, lam pkol 7 lebey cam 2, suruh aku bangun tido n keluar rumah tengok dia sebab dia ada depan umah aku. singgah kejap sebab nak pi kedai. dengan muka x basuhnya, aku keluar rumah jumpa dia.. hehehe... satu agy perangai buruk aku tunjukkan kat dia masa 2.
  • dia org pertama yang aku tunjukkan muka baru bangun tido aku tu...
  • dia pernah ketuk tingkap bilik aku pagi2 buta kejutkan aku bangun tido.
  • dia hantarkan makanan kat kolej sebab nak jumpa aku sebelom berlepas ke sabah.
  • kami pernah berbalas makanan masa arwah nenek dia ada.
  • jumpa dia kat Kelulut masa sambut bday classmate aku.
  • date ngan dia mlm2 kat depan 7e bertemankan sepupu aku lepas dapat pelepasan dari ayah aku.. (puas pujuk ayah aku masa 2.. huhuhu) dia bisikkan kat aku kenapa bawak sepupu aku, sebab dia nk p ngan aku jer.... hohoho.. sorry.. :)
  • aku pernah menangis depan dia. see.. cengeng.... ngan dia jer....
  • dia selalu usik aku, cakap nak lalu depan umah ex-girl dia n aku akan marah dia kaw2.. merajuk doo... hak3
  • dia tolong aku start motosikal masa aku nak balik dr umah dia, jumpa dia luar umah. (aku x pndai nak start motor.. bawak motor je pnd.. :D )
nak termuntah ker baca entry nie?? hahaha.. ada aku kesah.. nak muntah, pi tadah bekas.... :p

i love to spend my time with him. aku x kesah dia ada mak we or mak we dia nak mengamuk kat aku pon, sebab dia kawan aku n mine only. i know him 1st... hahahaha

terasa melayang2 and berbunga2 dalam aty bila dia cakap dia nak balik semenanjung bulan 4 nie.. weii cepat balik. aku da x sabaq nak jumpa ko.. rindu ko ketat2 doo... aku rindu nak pukul ko.. aku rindu nak cubit ko.. aku rindu nak tarik rambut ko.. wahh.. balik cepat2....

 aku meseg dia tanya bila dia nak balik... nak taw dia balas ape??

"bulan 4 ak balik tu pon kalau kau suruh"

so, cepat2 la BALIK sini!!
pogoshipta, chinggu-ya!!

aku sayang ko ketat2 long. 
ko kawan aku sampai bila2

❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

1 comment:

  1. knangan2 cmtu mne leh kite lupe kn,,=) kdg2 leh mnitis airmate bile teringt

    ReplyDelete

♥Budak Chubby mintak Comment♥