❤FolloW me❤

Wednesday, December 19, 2012

Sayang Jangan Berlebihan

  

credit : Mrs Google

assalamualaikum n selamat pagi my dear readers.. :)
oit... pagi2 da wat entry jiwang bunga2...
hohoho.. nie bukan sal jiwang2 bunga tapi juz nak bagi nasihat tuk diri sendiri n tuk kawan yang bermasalah  kat luar sana..

past a few days ago, one of my friend nie hadapi masalah sal soal ati n perasaan nie. 
aku dulu pon pernah bercinta...
 pernah kecewa.. 
lebih teruk dari dia.. 
kesilapan aku masa tu sebab aku terlalu menaruh harapan pada dia, 
n bila berpisah, kecewa mengalahkan orang mati laki.
jadi aku x nak kawan2 aku alami benda yg sama cam aku.
bercinta bertahun tak menjanjikan kita akan bersama.
aku couple lebih 3 tahun dahulu, tapi aturan Allah kita tak dapat nak halang. 
berpisah jua.
kau pulak yang baru bercinta x sampai setahun, da terlalu meletakkan sepenuh kepercayaan, da serahkan bulat2 aty kau kat dia. 
ya!! aku x nafikan, da memang lumrah bercinta berkasih sayang, 
nak hidup bersama hingga jejak kaki ke jinjang pelamin, 
aku pon macam tu. 
nak hidup bersama orang yang kita sayang. 
tapi ingat, masa bercouple, kita x taw betul ke dia nie tercipta untuk kita.
mungkin dia atau mungkin orang lain.
jadi tolong sayang dia berpada2. 

Lelaki bila sayang kat pompuan, dia akan sayang betol2..
ya! aku taw...  tapi tolong! kau lelaki..
 L.E.L.A.K.I
kau kena kuat.. kalau hal2 cam nie kau tak ley nak handle, 
cam ner bila kau da kawen nanti?
Aku nak nangis lebey2 masa putus cinta xper.. sebab aku pompuan..
hahahahaha...(sama je kot. pompuan ke laki ke kena kuat!)
anggap je skang nie ujian kat kau.
u r still young la..
dia tak sayangkan kau, tapi mak ayah kau masih ada sayangkan ko.
finish ur study 1st.

Sayang Jangan Berlebihan.
jika dia bukan tercipta untuk kau, percaya pada janji Allah,
Ada bidadari lain yang tercipta lebih baik untuk kau berbanding bidadari yang kau sayang sekarang ini.

aku da gtaw ko awl2, tapi nasihat aku cam masuk telinga kanan keluar kot telinga kiri..
useless...
bila aku marah, kau cakap semua orang marah..
fine! aku akan diamkan diri... 

❤Dah baca, cuba la komen lak. tQ❤

No comments:

Post a Comment

♥Budak Chubby mintak Comment♥